Coaching og konflikthåndtering

Omfang: 10 ECTS-point

Eksamensform: Mundtlig prøve kombineret med en erhvervscase, med intern bedømmelse efter 7-trinsskalaen.

Formål

Formålet er, at den studerende udvikler sin ledelseskompetence med særligt fokus på lederens rolle i forbindelse med coaching som konflikthåndteringsproces. Der tages udgangspunkt i et kommunikationsteoretisk perspektiv, hvor coaching som værktøj til konflikthåndtering, mediation samt teamcoaching indgår. Desuden indgår som et væsentlig element følelsesmæssig intelligens så individets relationer i forbindelse med konflikthåndtering udvikles optimalt.

Indhold

  • Teorier, modeller og værktøjer til konflikthåndtering og løsning på individ-, gruppe- og organisatorisk niveau hvor organisationen er i højeste kontekst
  • Teori og modeller omkring coaching som et af værktøjerne til konflikthåndtering på individ-, afdelings- og teamniveau
  • Kommunikationsteori og modeller der knytter sig til organisatorisk konflikt, opløsning og løsning
  • De organisatoriske rammer og processerne omkring konfliktsituationerne
  • Psykologien – mindsettet og de ledelsesmæssige /medarbejdermæssige kompetencer der knytter sig til området.

Læringsmål

Viden og forståelse
Den studerende skal:

  • kunne forstå praksis og central anvendt teori og metode samt kunne forstå områdets anvendelse af teori og metode inden for håndtering af konflikter i organisationen
  • have viden om organisationsforståelse i forhold til coaching i relation til konflikthåndtering
  • kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere.

Færdigheder
Den studerende skal:

  • kunne anvende og kombinere et alsidigt sæt færdigheder, der knytter sig til coaching i forbindelse med konflikthåndtering
  • kunne anvende centrale metoder og redskaber, der knytter sig til coaching, konflikthåndtering, konfliktløsning på individ/afdeling og på teamniveau
  • kunne vurdere praksisnære problemstillinger, der involverer coaching og konflikthåndtering, og vælge relevante løsningsmodeller
  • kunne vurdere praksisnære problemstillinger og justere arbejdsgange og arbejdsprocesser i relation til problematikker i forbindelse med organisatoriske konflikter.

Kompetencer
Den studerende skal:

  • kunne håndtere udviklingsorienterede processer inden for organisatorisk coaching og konflikthåndtering
  • kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang i relation til konflikthåndtering i organisationen
  • i en struktureret sammenhæng kunne udvikle egen ledelses praksis omkring konflikthåndtering i organisationer og indenfor eget ledelsesmæssige felt.

Planlagte hold i akademifaget ledelse i praksis kan du tilmelde dig herunder.

Coaching og konflikthåndtering

Horsens
Periode: 27-02-2017 til 30-06-2017
Pris: 4500
Mødetid: 18:00-21:30
Datoer: 14 tirsdage aftener
Startdato: 27-02-2017
Slutdato: 30-06-2017
Mødetid: 18:00-21:30
Datoer: 14 tirsdage aftener
Pris: 4500

Er her tomt, er der ingen planlagte hold i ledelse i praksis. Send en mail til knie@eadania.dk, hvis du vil have besked, så snart vi opretter et hold igen.