Registrering og udlevering af navneskilte.
Det vil være muligt for de fleste, at tjekke ind på værelserne ved ankomsten. Hotellet kan dog først garantere, at alle værelserne er klar fra kl. 15.00.
Rektor Anders Graae Rasmussen byder velkommen til årets medarbejderkonference.
Han og den øvrige direktion orienterer om, hvorfor Dania skal omorganiseres netop nu og redegør for de fordele og synergier, som direktionen forventer at opnå.
Erhvervsdirektør Birgitte Riise Bjærge fortæller her halvvejs i strategiperioden om Danias tilgang til at løse en samfundsmæssig kæmpe udfordring og brændende platform. En opgave som kan være svær for os alle at få greb om. Tovholdere giver et kort indblik i status og fremdrift.
Til sidst ser vi på, hvordan Dania som institution også bevæger sig imod en form for ESG-afrapportering*), samt hvordan vi hver især når endnu længere i egen praksis.
*) ESG dækker bl.a. over indsatser inden for miljø og klima, sociale forhold og virksomhedsadfærd inden for bæredygtighed
Oplæg ved René Foli som til dagligt er chefkonsulent på VIA, forfatter og medlem af VIA´s ressourcegruppe for bæredygtighed. René har en Master i ressourcepsykologi og har tidligere været ansat i forskellige funktioner på VIA, herunder dekan, uddannelses- og forskningschef samt ansvarlig for VIA's indsats på det bæredygtige område.
René sætter i dagens oplæg fokus på, at indre bæredygtighed skaber ydre resultater. Han tager ved sin fortælling udgangspunkt i VIA's og dermed egen rejse ind i det bæredygtige område. René fortæller om medvind, modvind, tvivlere, ”flydere” og ”strudsene”. Det hele forbindes til indre bæredygtighed, som han mener, er nøglen til at nå ambitiøse mål – excellence performance.
Vær der til tiden af respekt for dine kolleger.
"Vejviser" findes ved receptionen.
1. ”Hvem er jeg, ildsjæl, tvivler, flyder eller struds – og hvorfor?”
Facilitator: René Foli - MØDESAL 1
2. ”Indre bæredygtighed – hvordan skal vi arbejde med det i vores teams, afdelinger, og organisation”
Facilitator: Karen Marie Saaby Nielsen - MØDESAL 5
3. ”When Dreams Come True – hvad drømmer vi om på Danias og egne vegne (og hvad er næste skridt)?”
Facilitator: Sarah Elise Svanberg - MØDESAL 3
4. ”Hvordan udvikler Dania Erhverv virksomhederne inden for bæredygtighed og grøn omstilling? – Fra møde til proces.”
Facilitatorer: Pernille Malloul og Birgitte Riise Bjærge - Grupperum 3
5. ”Kommunikation i bæredygtighedens tegn. Hvad skal du være opmærksom på, når du kommunikerer omkring bæredygtighed?”
Facilitator: Niels Søndergaard - MØDESAL 4
6. "Konkrete CO₂ reduktioner – hvordan griber vi det an?”
Facilitator: Kim Jørgensen - Grupperum 17/18
7. ”Bæredygtighed på tværs – og hvordan skaber vi studenterinvolvering?”
Facilitatorer: Jesper Dalgaard-Jensen og Torben Wenneberg - MØDESAL 6
8. ”ESG, Internationalt samarbejde og bæredygtighed: Hvad er vores erfaringer, udfordringer og muligheder?”
Facilitatorer: Pelle Olsen - VIP-lokalet "Havudsigten", 1. sal
Der skulle også være tid til en lille gåtur i de smukke omgivelser.
Oplæg ved Christiane Vejlø som er technørd og fremtidsanalytiker. Christiane er én af Danmarks stærkeste profiler på forholdet mellem mennesker og teknologi.
Christiane vil fortælle om, hvorfor der i en verden fuld af AI, nu mere end nogensinde, er brug for mennesker. Mens kunstig intelligens udvikler sig med stadig større hast, så presser et vigtigt spørgsmål sig på. Hvad bliver menneskets rolle i en fremtid domineret af maskiner? Taber vi vores jobs til automatiseringen? Bliver vi erstattet af robotter? Er der plads til kreativitet?
Vær der til tiden af respekt for dine kolleger.
"Vejviser" findes ved receptionen.
Samtalecaféerne tager afsæt i nedenstående korte online-oplæg og afsluttes med en dialog-gåtur.
Tjek i dit tilmeldingslink, hvilken samtalecafé, du har tilmeldt dig.
1. "AI genereret analysemodeller" – Watson IBM v. Per Gunnar Bergfors, lektor
Facilitator: Jonatan Yde - VIP-lokalet "Havudsigten", 1. sal
Per har været projektleder på flere forsknings- og udviklingsprojekter og står desuden bag en række undervisningsbøger. Som projektleder på forskningsprojektet "Competence Demand Analytics - WATSON" brugte han fx kunstig intelligens til at gennemgå over 600.000 jobopslag for at kortlægge, hvad arbejdsgiverne efterspørger, og undersøgte trends og employability.
2. "AI & billedgenerering" v. Michall Ellenhart ejer af BeamUp Visuals
Facilitator: Rikke Olofsen - Mødesal 3
Dette er en fysisk workshop med en varighed på 45 minutter og indbefatter således ikke dialoggåtur.
Er du nysgerrig på AI og billedegenerering, så kom med, når Michall Ellenhart deler ud af sine erfaringer med brugen af AI til billedgenerering.
Michall driver virksomheden Beamup Visuals, hvor han har mange års erfaring fra reklamebranchen og produktion af digitalt indhold.
Opdag hvordan AI kan bruges til billede- og videogenerering. I workshoppen får du et kig ind i de nyeste teknologier til billedskabelse ved hjælp af kunstig intelligens. Michall deler ud af sine erfaringer med at skabe realistiske billeder, eksperimentere med kunstneriske effekter, hvor alt er baseret på tekstbeskrivelser.
3. "Krydsfeltet mellem AI og uddannelse" v. Christina Søgaard Jensen, digital læringsspecialist
Facilitator: Rasmus Hall - Mødesal 4
Nye teknologier skal bruges til at skabe optimale rammer for fremtidens uddannelser. Sådan har det formentlig altid været, men kunstig intelligens er særlig udfordrende, fordi det påvirker mange forskellige aspekter af uddannelse på samme tid. Det gør det vanskeligt - men bestemt ikke umuligt - at håndtere AI på uddannelsesinstitutionerne.
4. "Teknologierne i vores hverdag – Et kritisk blik på teknologiernes påvirkning af mennesket" v. Mette Wichmand, forsker og læringskonsulent
Facilitator: Søren Husted-Pedersen - Mødesal 1
Den teknologiske udvikling har de senere år givet os flere og flere muligheder for at tilgå, skabe og gemme data om os selv og andre. Vi kommunikerer online med familie, venner, bekendte og folk, som vi slet ikke kender. Vi følger mennesker, virksomheder og organisationer samt hashtags online. Vi deler tanker, meninger og idéer i cyberspace sammen med vores opholdssted, selfies og billeder af andre, og de ting, vi laver og køber. Vi registrerer vores søvn, skridt, måltider og temperatur. Og mens vi gør alt det – og mere til –, efterlader vi digitale spor – bevidst eller ej.
5. "AI drevet beslutningstagen og automatisering af opgaver" v. Nævnenes Hus
Facilitator: Karen Marie Saaby Nielsen - Mødesal 6
Nævnenes Hus griber til kunstig intelligens for at forbedre sagsbehandlingstiden. Kunstig intelligens skal fremover hjælpe jurister og medarbejdere i Nævnenes Hus med sagsbehandlingen. "Potentialet er stort," lyder det fra Nævnenes hus.
Find vej til hotellets bålsted, hvor der er fælles afslutning på samtalecaféerne.
Der gøres klar til den mere uformelle del af programmet.
Eftermiddagen byder på forskellige muligheder for aktiviteter og socialt samvær. Man behøver ikke lægge sig fast på én aktivitet, der vil være tid til at nå det hele.
”Tailgaiting” - Årets nye Fun (på)hit
Sted: Festen foregår på og omkring "vendepladsen" ved hovedtrappen.
Oplev vaskeægte amerikansk kultur helt tæt på, når Bygningsservice, Personaleforeningen, Campus Hobro, Campus Grenå slår bagsmækken op på deres øser og inviterer resten af flokken til Tailgating på Kysthotellets parkeringsplads! Nyd duften af grillet kød, lyden af autentisk boombox og smagen af helt dugkolde dåseøl, når vi varmer op til resten af aftenen. Den helt rigtige måde at bruge eftermiddagen på. Medbring selv player jerseys og/eller halstørklæder OG festivalsstol!
”Fit med Marianne Aardalsbakke" – Traditionen tro
Sted: Deltagere mødes med Marianne ved receptionen
Hvis du træner med Marianne Aardalsbakke, får du med garanti sved på panden og ømme lår (dag 2). Du vil efter en hård træningstime med god/bedre/ingen samvittighed senere kunne tage ekstra for dig af både vådt og tørt.
”Fri tid" - hvis du bare har brug for ro
Hvis du bare har brug for at hvile ørerne og/eller hjernen, kan du fx vælge at gå en tur i den smukke natur, der omgiver hotellet. Tiden frem til middagen er helt din egen.
Det er naturligvis helt frivilligt. Der er ingen dress code.
Vi mødes festklædte på hovedtrappen.
Der serveres en 2-retters menu (for- og hovedret) efter kokkens valg. Der vil være vin, øl, vand og Mokai ad libitum til kl. 22.00.
Vi gentager sidste års succes med en (nogenlunde) gennemtænkt bordplan.
3 x drinksbilletter pr. medarbejder.
DJ Kasper Hollænder spiller afdæmpet musik. Det skal være muligt at fortsætte hyggesnak uden at skulle overdøve musikken.
DJ skruer op for volumen, så de danseglade kan give den gas.
.. og musikken stopper.
Godnat og sov godt.