Del siden
 
       

Online marketing-studie giver Anne-Kathrine ro

Studiet til markedsføringsøkonom starter onlinehold til februar. Det glæder Anne-Kathrine Kristensen sig til, der oplever en bedre læring online end i et klasseværelse
Artiklen fortsætter under billedet Anne-Kathrine, der vil læse til markedsføringsøkonom online ved Erhvervsakademi Dania, sidder ved sit spisebord ved sin pc
2024-11-12
Erhvervsakademi Dania
/nyheder-og-presse/nyheder/online-marketing-studie-giver-anne-kathrine-ro/

Efter 10 år som frisør og to coronanedlukninger måtte 31-årige Anne-Kathrine Vinther Kristensen fra Bjerringbro sande, at der skulle ske noget nyt.

Løsningen blev en online EUX Business-uddannelse, hvor skoledagen starter og slutter foran skærmen på hjemmekontoret. For første gang i sit liv får hun høje karakterer.

 

Derfor er hun en af de optagne på den nye onlineuddannelse til markedsføringsøkonom fra Erhvervsakademi Dania, som starter op til februar.

For at læse online giver Anne-Kathrine Vinther Kristensen den fleksibilitet og ro, hun har brug for for at lære bedst.

”Jeg er et antennebarn,” smiler hun og forklarer:

Artiklen fortsætter under billedet Anne-Kathrine, der vil læse til markedsføringsøkonom online ved Erhvervsakademi Dania, sidder ved sit spisebord ved sin pc Anne-Kathrine håber at komme til at arbejde med kommunikation og kreativt såsom sociale medier via uddannelsen til markedsføringsøkonom

”Jeg bliver nemt forstyrret og distraheret. Men når jeg læser hjemme, har jeg fuldkommen ro omkring mig og kan koncentrere mig. Og kommer det ikke ind første gang, kan se det igen,” fortæller Anne-Kathrine Vinther Kristensen.

Hellere online end fysisk

Den nye uddannelse er allerede populær. Ved redaktionens afslutning var der optaget 30 studerende fra ind- og udland på uddannelsen, som er Erhvervsakademi Danias syvende onlineuddannelse. Det nye studie bliver det første studie med vinterstart. Det passer lige præcis med, at Anne-Kathrine Vinther Kristensen bliver færdig med sin EUX til januar og kan gå direkte ind.

Selvom hun kan læse til markedsføringsøkonom fysisk i Randers og Viborg tæt på hjemmet, har hun slet ikke lyst til at studere på den måde.

”Jeg har ikke nogen bil, der er dårlig offentlig transport til campus, og jeg kan aldrig spole tilbage i undervisningen og høre forklaringen igen,” siger Anne-Kathrine Vinther Kristensen, der studerer alene i sit hus, når de to børn er afleveret i institution.

Opslugt af at lære uden forstyrrelser

Netop den meget alenetid er også den, Anne-Kathrine Vinther Kristensens omgangskreds har svært ved at forstå.

Artiklen fortsætter under billedet Anne-Kathrine, der vil læse til markedsføringsøkonom online ved Erhvervsakademi Dania, sidder ved sit spisebord ved sin pc ”Kan jeg ikke koncentrere mig hjemme, løber jeg en runde i kvarteret, drikker et glas vand, og så kan jeg fokusere igen,” siger Anne-Kathrine Vinther Kristensen, der har søgt ind på studiet til markedsføringsøkonom online. Foto: Anne-Mette Grosen, Dania.

”Rigtig mange omkring siger, de selv ville blive isoleret og umotiverede af at sidde alene. For mig kan jeg helt glemme tiden og basale behov, fordi jeg er så opslugt af at lære. Det er en fed følelse,” smiler Anne-Kathrine Vinther Kristensen.

Men helt alene bliver hun ikke, da der på studiet til markedsføringsøkonom laves gruppearbejde online.

”Jeg tror, at undervisning og elev skal passe sammen, og det gør det for mig, når det er online,” forklarer hun og fortæller, at hun værdsætter fleksibiliteten ved et digital studieliv.

Fordel for børn og voksne

Især når det kommer til børnene, der er små, da hun kan have dem hjemme, hvis det er nødvendigt, og læse op en anden dag.

”Børnene skal ikke presses afsted. Førhen kunne jeg tænke, at vi overlever, men vi havde det ikke ret godt. Det kan jeg simpelthen ikke komme tilbage til igen,” siger hun og tilføjer:

”Allerede nu kan jeg se tilbage og tænkte, at det var et godt valg at tage EUX online, mens børnene var små, fordi det gav plads til dem.”

Hvad fremtiden skal bringe efter studiet, ved Anne-Kathrine Vinther Kristensen ikke endnu.

”Helst noget med kommunikation og kreativt såsom sociale medier. Det kunne være sjovt,” slutter hun.

FAKTA OM UDDANNELSEN TIL MARKEDSFØRINGSØKONOM

  • 2-årig videregående uddannelse
  • Uddannelsen er inddelt i 1½ års undervisning, tre måneders praktik i en selvvalgt virksomhed og en afsluttende hovedopgave
  • De tre måneders praktik kan være både i Danmark, i egen virksomhed eller udlandet
  • Dimittender arbejder som fx marketing koordinator, social media manager, paid specialist, kommunikationsmedarbejder, projektleder mm.
  • Næste studiestart er til februar som onlinestudie

Hjalp denne side dig?