Del siden
 
       

Praktikken blev springbrættet til et job for Anne-Sofie

29-årige Anne-Sofie Groth er marketingkoordinator hos Freeway. Hun dimitterede som markedsføringsøkonom fra Dania i Viborg i 2022, og hun er så glad for sit job, at hun hver weekend glæder sig til, at det bliver mandag
Artiklen fortsætter under billedet Anne-Sofie Groth, der er uddannet markedsføringsøkonom fra Erhvervsakademi Dania i Viborg, står foran en murstensvæg mens Freeways logo er i bunden, da hun arbejder der i dag
2024-04-15
Erhvervsakademi Dania
/nyheder-og-presse/nyheder/praktikken-blev-springbraettet-til-et-job-for-anne-sofie/

Allerede tidligt i løbet af sin uddannelse til markedsføringsøkonom i Viborg fandt Anne-Sofie ud af, at hun gerne ville i praktik hos Freeway. Virksomheden har et godt ry i forhold til at give deres praktikanter gode muligheder for at udvikle sig. Det er samtidig en virksomhed, der arbejder med mange forskellige brands, og det var lige præcis, hvad Anne-Sofie havde lyst til.

”Jeg var ude i god tid i forhold til min praktik, for jeg var meget fokuseret på, at det var Freeway, jeg ville. Og heldigvis ville de også mig. Så vi indgik en aftale, og min fornemmelse var god, allerede inden jeg begyndte der”, husker Anne-Sofie Groth tilbage.

En praktik med ansvar
Anne-Sofie er typen, der er nødt til at prøve ting af for at finde ud af, hvad der fungerer godt.

Det fik hun rig mulighed for hos Freeway, hvor der i høj grad er rum for at prøve forskellige ting af. Men det var muligheden for at tage ansvar, der gav Anne-Sofie det største boost:

”Hos Freeway får man det ansvar, man selv tager. Og som praktikant er det vigtigt at engagere sig, at være ambitiøs og turde gribe de bolde, der bliver kastet. Jeg fik mulighed for at arbejde med de daglige opgaver på lige fod med de andre medarbejdere, og det rykkede både mine personlige og faglige udvikling. Så jeg blev hurtigt forelsket i virksomheden og havde et brændende ønske om at blive fastansat” forklarer Anne-Sofie Groth og siger videre:

Mange af de ting jeg lærte på min uddannelse, bruger jeg konkret i dag

Anne-Sofie Groth, marketingkoordinator ved Freeway

”Jeg har aldrig været så åben over for at lære nyt som i min praktik. For det var et rigtig godt og trygt miljø at være ny i. Her var der tid og rum til at blive klogere og lære sig selv og virksomheden at kende, og så var kemien der bare fra start”

Nedtur blev til optur
Det viste sig desværre, at der ikke var nogle ledige job. I hvert fald ikke i første omgang.

”Jeg var selvfølgelig ærgerlig over, at der ikke var et job hos Freeway. Både fordi organisationen er spændende, og fordi jeg havde dannet nogle gode relationer med dem, jeg arbejdede sammen med”, fortæller Anne-Sofie Groth.

Det kan du blive som markedsføringsøkonom

  • marketingassistent
  • marketingkoordinator
  • digital marketing specialist
  • e-commerce coordinator
  • brand coordinator
  • eventkoordinator
  • web-ansvarlig
  • SoMe manager
  • content manager

Heldigvis var Anne-Sofies engagement og kompetencer ikke blevet glemt hos Freeway, selvom de ikke kunne give hende et job i direkte forlængelse af, at hun afsluttede sin uddannelse:

”To måneder efter, at jeg havde afsluttet min markedsføringsøkonom-uddannelse, ringede Freeway igen. På det tidspunkt var jeg jobsøgende, gik til samtaler og afsøgte jobmarkedet. Men det var en kæmpe forløsning, at Freeway ringede, og vi hurtigt fik aftalt et møde og lige så hurtigt indgik en aftale om et fuldtidsjob”, smiler Anne-Sofie Groth.

Kunderejser, marketingplaner, målsætninger og årshjul
Det er 10 måneder siden, at Anne-Sofie Groth blev ansat hos Freeway, og glæden ved at gå på arbejde bobler stadigvæk i hende.

Arbejdsglæden står på to ben. Den sociale del, hvor Anne-Sofie er en del af det, hun selv kalder ’Freeway-familien’. Og en faglig del, hvor hun kan sætte sine kompetencer fra sin uddannelse i spil hver dag:

”Mange af de ting jeg lærte på min uddannelse, bruger jeg konkret i dag. Vi arbejder bl.a. med kunderejser, marketingplaner, målsætninger og årshjul. Vi laver mange forskellige tiltag, som vi dagligt evaluerer og vurderer og forsøger at justere løbende. Det er spændende måde at arbejde på, og vi bliver hele tiden klogere på, hvad der fungerer bedst i forhold til de målgrupper, vi arbejder med”, slutter Anne-Sofie Groth med stort smil.

Hjalp denne side dig?