Erhvervsakademi Dania med i ny national kampagne

Sammen med landets erhvervsakademier lancerer Erhvervsakademi Dania en national kampagne, der skal gøre erhvervsakademierne mere kendte. Metoden er en mockumentary-film, der med et glimt i øjet fortæller om den nødvendige balance mellem teori og praksis
Af Anne-Mette Gyldenløv, journalist
nyhed

"I hele verden hænger folk med hovedet. Både på studier og på jobbet. Det er et stigende problem, der koster virksomheder og samfund milliarder i tabt viden og ineffektivitet."

Sådan starter en ny mockumentary, som Erhvervsakademi Dania sammen med landets øvrige otte erhvervsakademier er gået sammen om at producere. Kampagnesamarbejdet er det største i akademisektoren nogensinde og skal skabe et større kendskab til erhvervsakademierne både over for unge studerende, erhvervsaktive voksne og virksomheder.

Balancen mellem teori og praksis

Rygraden i kampagnen er en ny humoristisk film, som alle erhvervsakademier har lanceret tirsdag den 4. oktober.

Budskabet i filmen er, at man på erhvervsakademierne kan få en videregående uddannelse med den rette balance mellem teori og praksis, der både efterspørges i erhvervslivet og af mange unge, når de søger uddannelse.

Klassefesten-instruktør

Filmen er lavet af bureauet Advice i samarbejde med produktionsselskabet The Woerks med instruktøren Niels Nørløv Hansen, der blandt andet er kendt fra filmen Klassefesten (2011) og en række større danske tv-serier. Filmen er optaget i uddannelsesmiljøerne på CphBusiness i København og Erhvervsakademiet Lillebælt i Odense. Mockumentary er en fiktionsfilm, der i sin udtryksform ligner en dokumentar.

Se filmen på www.beal.nu  

Om erhvervsakademierne

I Danmark er der ni erhvervsakademier fordelt over hele landet. Her uddannes og efteruddannes dansk erhvervsliv. Erhvervsakademierne arbejder tæt sammen med danske og udenlandske virksomheder omkring undervisning, forskning og praktik. Derfor opnår studerende et højt akademisk niveau og får viden og færdigheder, der kan bruges i praksis.