Markedsføringsøkonom fik drømmejob ved Cult

Det er en drøm, der er gået i opfyldelse for Louise Laursen, der allerede inden afslutningen på sin videregående uddannelse til markedsføringsøkonom fik stillingen som brand manager ved Cult.
Af Anne-Mette Gyldenløv, journalist
nyhed

48 procent af de markedsføringsøkonomer, som sidste sommer blev færdige med deres uddannelse på Erhvervsakademi Dania, er i job. 43 procent har valgt at læse videre, tre procent er på barsel eller aftjener deres værnepligt, og kun otte procent leder fortsat efter job.

At det var nemt at finde job som markedsføringsøkonom kan 27-årige Louise Laursen fra Viborg skrive under på.

I løbet af sin tid på guideskole og bartender har hun lært energidrik-virksomheden Cult at kende, men det var først under sin praktiktid ved UFO Travel Group i Aabyhøj, at hun for alvor blev overbevist om, at det var stedet for hende at arbejde.

”Jeg skulle besøge deres kontor og hente keyhangers til et stort event, som jeg stod for, og da jeg kom ind ad døren blev jeg blæst bagover. Der var rutsjebane, glimmer, plakater – alt hvad jeg nogensinde kunne drømme om at min arbejdsplads ville indeholde,” fortæller Louise Laursen begejstret.

Besøget overvældede hende så meget, at da hun kom tilbage til UFO Travel Group, satte hun kassen med keyhangers på bordet og udbrød ”Jeg vil arbejde for Cult!”

Fem-års-plan og teorier

Det var en meget bevidst beslutning, at Louise Laursen ville læse til markedsføringsøkonom på Erhvervsakademi Dania i Viborg.

”Jeg har altid drømt om at arbejde med marketing. Efter guideskole satte jeg mig ned og lagde en fem-års-plan for, hvordan jeg kunne komme til det med hensyn til alle problemer, der kunne opstå undervejs. Og faktisk har jeg fulgt den næsten til punkt og prikke,” smiler hun.

Studiet viste sig dog at være ganske anderledes, end Louise havde forestillet. For det handler ikke kun om at være kreativ. Det handler om teorien bag det kreative, og hvordan man bedst udnytter den viden til at være kreativ.

”Det overraskede mig. Jeg har rigtig meget krudt i numsen, så det var svært at holde fokus og se en mening med det hele, indtil jeg kom i praktik og fik brugt teorien i praksis. Så gav det mening,” forklarer hun.

Én ud af 200

I dag er hun glad for, at hun trods mange tanker om at droppe ud af studiet, stod igennem med hjælp fra underviserne i Viborg. Uden det og et godt netværk, som anbefalede hende til jobbet, havde hun ikke fået stillingen som Brand Ambassadør ved Cult, som over 200 søgte om at få.

”Jeg spiste og sov nærmest ikke i tre dage efter samtalen fordi jeg var så spændt, og fordi jeg så gerne ville det. Så da min chef ringede og sagde, at jeg havde fået jobbet, skreg og tudede jeg i næsten et kvarter. Det var så ufatteligt og stort, at jeg kom igennem nåleøjet, og nu er der, hvor jeg gerne vil være,” siger hun og fortæller, at hun i sit job blandt andet er ude ved Cults mange kunder rundt om i landet og til sommer skal stå for Cults deltagelse i alle festivaller i Danmark.

”Det er alt, hvad jeg drømte om – og mere til,” slutter hun med et stort smil.

Som markedsføringsøkonom kan man læse videre på flere forskellige top-up-bacheloruddannelser eller på HA 2.del på fx Aalborg Universitet.

Fristen for at søge ind på uddannelsen er 5. juli via optagelse.dk