Alle 2. års studerende i Grenaa innoverede i ”game experience lab”

Datamatikere og multimediedesignere arbejdede sammen gennem hele uge 47 på Erhvervsakademi Dania i Grenaa. For første års studerende handlede det om indtil flere innovative spilprojekter, der forsøger at koble teori fra undervisningen med eksternt formulerede projekter.
nyhed

Alle 2. års studerende innoverede i  ”game experience lab”, hvor de undersøgte brugen af alternative teknologier i spiludvikling.

Afdelingschef Jonatan Yde fra Erhvervsakademi Dania i Grenaa er vant til at hans studerende skaber forretning:

”Kreativitet, innovation og idéudviking er forudsætningen for, at man fx som datamatiker kan skabe en forretning som selvstændig inden for spilindustrien. Vi har en gruppe studerende, som netop har vundet en millionkontrakt i en udbudsrunde, og de sidder en stor del af tiden i vores inkubatormiljø, The Ranch Game Incubator, på N.P. Josiassensvej og udvikler. De har andre studerende som underleverandører, og det ligner et af de jobmæssige set-ups vores dimittender typisk vil møde på arbejdsmarkedet inden for spilindustrien.”