Kiksekage, oplevelse og networking til anderledes sølvbryllupsfest

Center for Turisme og Oplevelser på Erhvervsakademi Dania i Randers holdt sølvbryllup med en konference om fremtidens medarbejder i dansk turisme.
nyhed

I 25 år har Erhvervsakademi Dania udbudt videregående uddannelser inden for turisme og oplevelser. Med oplæg fra blandt andre hotelchefen for Comwell Aarhus, Erhvervs- og Vækstministeriet og mad fra Kokkelandsholdet blev sølvbrylluppet fejret med manér af Center for Turisme og Oplevelser (CFTO).

Ved sådan et sølvbryllup med æresport og god mad bliver det nemt nostalgisk med tilbageblik på de forgangne år. Sådan skulle det ikke være onsdag, hvor temaet var ”Fremtidens medarbejder i dansk turisme.”

”Efter 25 år i branchen gav det god mening for os at sammensætte et program, der ser fremad. Det gav en spændende dag med interessante oplæg, perspektiver og networking for alle fra turisme- og oplevelseserhvervene,” fortalte Mai Britt Pilkjær Jacobsen, der er udviklingschef for CFTO.

Mai Britt CFTOBalon

Nye krav fra gæsterne om oplevelse og empati
75 personer fra turisterhvervet deltog i dagen, hvor flere af oplæggene kredsede om, hvordan turisme- og oplevelsesbranchen har ændret sig. Fra man tidligere skulle virksomheder og hoteller bare arrangere og servicere gæsterne, er man i dag nødt til at skabe en særlig oplevelse for gæsten.

”Vi skal have hjertet med og sammen med gæsten skabe den gode oplevelse. Det burde ikke være så svært, for vi gør det hver gang, vi får gæster hjemme hos os selv. Vi laver god mad, giver hånden og tørrer lidt af, så vi sammen får en god oplevelse. Sådan skal det også være, når der kommer gæster ind af døren på vores hoteller eller virksomheder, for så vil gæsterne vende hjem som begejstrede ambassadører,” fortalte Marianne Kragh, der er uddannelseschef for HORESTA.

cfto madcfto 25 år gæster

Hun blev bakket op af tidligere Dania-studerende Julie Marie Baggesen, der er hotelchef for det nye Comwell-hotel i Aarhus.

”Det handler om mennesket bag CV’et. Den individuelle oplevelse bliver mere efterspurgt af turisterne, og det kræver nærværende medarbejdere, der forstår at læse menneskers signaler og følelser,” sagde Julie Marie Baggesen og afsluttede:

”Kort fortalt skal fremtidens medarbejdere have hjertet på det rette sted, være følelsesmæssigt intelligente og vise empati.”