Mercantec- og Dania-studerende mødes om Cult Cola

I Viborg har 180 studerende fra Erhvervsakademi Dania og Mercantecs HHX-elever holdt Innovation-camp på Prinsens Alle, hvor de har udviklet nye reklameideer til virksomheden Cult.
nyhed

Ding! Den høje tone sender en ro ud i undervisningslokalet, og langsomt bliver der stille omkring bordene.

”Næste udfordring hedder: Hvis du havde alle penge i verden, hvad ville I så lave af kampagne? Skriv en idé pr post-it. I har tre minutter,” forklarer lektor Marianne Aardalsbakke. Snakken mellem de studerende begynder at summe igen som en dyb brummen fra en bilmotor. ”Hmmm what if…”

Det er første dag på Innovation-camp på Erhvervsakademi Dania i Viborg. Studerende fra de danske og internationale videregående uddannelser til markedsføringsøkonom, autoteknolog, it-teknolog og administrationsøkonom er slået sammen med HHX-eleverne fra Mercantec. På to dage skal de blandede grupper arbejde med ideudvikling og innovation. Opgavens omdrejningspunkt er Cult Cola, som de 180 studerende skal skabe en ny indpakning og markedsføringskampagne til.

En hemmelig idé og et gode samarbejde
Netop den søde duft af Cult Cola fylder i lokale 280F, hvor alle studerende har fået en dåse af produktet, som de udvikler ideer til. Ideerne hænger på post-its på væggene, og for en gruppe går det særligt godt med idegenereringen.

”Vi synes, at vi har fundet et nyt perspektiv på Cults produkt, hvor kunderne bliver særligt engageret i produktet. Men vi har ikke skrevet ideen op på en seddel, for vi vil ikke have andre kopierer den,” griner 22-årige Cecilie Claumarch fra gruppen.

Hun læser til markedsføringsøkonom på 1. semester, er fra Viborg og i gruppe med blandt andre 17-årige Morten G. Hansen fra HHX. Begge synes, at samarbejdet på tværs af uddannelser går godt og ser mixet som en fordel i innovationsprocessen:

”Det udfordrer en, når man kommer ud i nye samarbejder med nye mennesker samtidig med, at det foregår på engelsk,” siger Cecilie Claumarch og bliver suppleret af Morten G. Hansen:

”Man får flere ideer og synspunkter af at være sammen med andre end dem, man normalt går rundt sammen med. Jeg har set frem til de her dage på Dania, da jeg gerne vil være iværksætter og skal have innovation som valgfag til næste år,” smiler ham.

Fredag vil Cults PR og Marketing Coordinator og en medarbejder komme til Viborg for at få præsenteret de studerendes ideer.

21.11.14