Nicolai skabte sit eget job i Viborg FF

Som markedsføringsøkonom fra Dania i Viborg var Viborg FF drømmepraktikpladsen for Nicolai Kristensen, hvor han skabte sit eget job og i dag er kommunikationsansvarlig. Han siger: ”Da jeg startede på den to-årige videregående uddannelse til markedsføringsøkonom, havde jeg ikke forestillet mig, at jeg skulle lave dét, jeg laver i dag.”
nyhed

Telefonen står sjældent stille, for som kommunikationsansvarlig for fodboldklubben Viborg FF må Nicolai Kristensen snakke med journalister. Hele tiden. Og især lige nu, hvor Viborg FF er endt under bundlinjen og dermed må undvære Superligaen næste sæson.

”På uddannelsen lærte jeg at skrive pressemeddelelser, og hvordan man kan arbejde med at få den gode historie ud. Det har jeg brugt rigtig meget siden. Især på tidspunkter som nu er det hårdt, for det er bare sjovere at være i Superligaen. Men vi vender tilbage om et år,” forklarer Nicolai Kristensen overbevisende.

Fra superfan til kommunikationsansvarlig
Det er en glødende passion for fodboldklubben, der har skaffet ham stillingen som kommunikationsansvarlig. De sidste otte år har Nicolai Kristensen set alle Viborg FF’s fodboldkampe både på ude- og hjemmebane og ikke nok med det, har han også en tatovering af klubbens logo på brystet. Derfor kendte han alle høj som lav i klubben, lang tid inden han startede på uddannelsen til markedsføringsøkonom på Prinsens allé i Viborg i 2010.

”Da vi skulle i praktik, spurgte jeg direktøren for Viborg FF, og han kunne se potentialet i mit kommunikationsspeciale. Min hovedopgave blev efter praktikken en kommunikationsstrategi for Viborg FF, som jeg bagefter blev ansat til at føre ud i livet,” siger 25-årige Nicolai Kristensen, der dermed skabte sit eget job.

VFF logo

I dag to år efter endt praktik er titlen som kommunikationsmedarbejder blevet til kommunikations- og presseansvarlig ved Viborg FF.

”Da det kom til stykket, handlede min ansættelse om, at jeg tog meget ansvar i min praktiktid, og da det gik godt, fik jeg også mere ansvar. Uddannelsen til markedsføringsøkonom er meget bred, så jeg var lidt i tvivl undervejs, hvad det skulle ende med, men i min praktik fandt jeg ud af det. Og jeg har ikke lyst til at lave noget som helst andet,” smiler Nicolai Kristensen.