Del siden
 
       

Online-uddannelse giver Stine en afgørende fleksibilitet

Stine Hørning Hansen boede på Azorerne, da hun startede på online-serviceøkonomuddannelsen med fokus på Travelguide Management. Nu bor hun i Aarhus, bliver færdig med sin uddannelse i juni og har allerede fået fast arbejde.
Artiklen fortsætter under billedet
2022-06-10
Erhvervsakademi Dania
https://eadania.dk/nyheder-og-presse/nyheder/online-uddannelse-giver-stine-en-afgoerende-fleksibilitet/

Hvilken uddannelse skal man vælge, når man bor på en ø med udsigt til Atlanterhavet, men gerne vil studere i Danmark? For Stine Hørning Hansen gav det mening at søge inde på Danias online-serviceøkonom-uddannelse med fokus på Travelguide Management.

Stine Hørning Hansen har været en del af det allerførste hold på online-uddannelsen. Og det har været en succes. For der er 26 studerende, som dimitterer fra holdet, og en lille halvdel af dimittenderne har allerede fået fast arbejde.

”Det var faktisk en af mine veninder, som jeg er uddannet rundrejseleder sammen med, der havde opdaget uddannelsen. Hun bor i Grækenland, men fordi uddannelsen er online, kunne vi tage den sammen. Samtidig var det vigtigt for mig, at jeg kunne følge studiet uanset hvor i verden, jeg valgte at bo”, siger 27-årige Stine Hørning Hansen, der oprindeligt kommer fra Herning, har boet mange steder i verden og nu er bosat i Aarhus.

Det var vigtigt for mig, at jeg kunne følge studiet uanset hvor i verden, jeg valgte at bo

Stine Hørning Hansen

Arbejde og uddannelse går op i en højere enhed
Uddannelsen var et godt valg, for midt i juni dimitterer Stine Hørning Hansen efter to års studier. Hun har lagt ø-livet bag sig, er flyttet til Aarhus for et års tid siden og er allerede blevet ansat som Customer Success Manager hos DigitalGuest:

”Dengang jeg søgte ind på mit studie, var jeg egentlig helt afklaret med, at jeg med en online-uddannelse ikke ville blive en del af et fysisk studiemiljø. Og jeg har heller ikke savnet det, for jeg har haft mit eget liv ved siden af studiet, som jeg også skulle balancere”, forklarer Stine Hørning Hansen og uddyber:

”Jeg har haft fire lektioner tre dage om ugen, og så har vi haft gruppearbejde og lektier for ved siden af. Det har givet mig mulighed for selv at tilrettelægge min hverdag, og få uddannelse og arbejde til at gå op i højere enhed. Men jeg har også været heldig, at jeg har haft nogle søde studiekammerater, hvor vi har været gode til at tilrettelægge vores gruppearbejde og afstemme forventninger med hinanden”.

Nu har jeg fået nogle teoretiske redskaber at bygge videre med. Dem glæder jeg mig til at bruge.

Stine Hørning Hansen

Konkrete redskaber at bygge videre med
Der er fart på Stine Hørning Hansen i øjeblikket. Hun har en 30-timers arbejdsuge som Customer Success Manager hos DigitalGuest, og hun afslutter sin uddannelse sidst i juni måned. Men hun er også glad. For hun har fået en uddannelse, som bygger oven på den praktiske erfaring hun kom med, og hun har fået nogle gode værktøjer med sig:

”Mange af de ting, jeg har lært på uddannelsen, kan jeg bygge oven på de erfaringer, jeg har som rundrejseleder. Jeg er blandt andet vant til at have rigtig meget kundekontakt, og nu har jeg fået nogle teoretiske redskaber at bygge videre med. Dem glæder jeg mig til at bruge fremadrettet”, forklarer Stine Hørning Hansen.

Et ungt miljø med knald på
DigitalGuest har udviklet en digital gæstebog til hoteller, hvor der står alle de oplysninger, gæsten har brug for vedrørende morgenmad, rundture, restauranter, mulighed for opgraderinger, roomservice osv for at give gæsten den bedst mulige service.

Stine Hørning Hansens opgave er at arbejde med DigitalGuests eksisterende kunder og at skabe kontakt til nye potentielle kunder. Det er der nogle spændende arbejdsopgaver i, fandt hun ud af allerede i løbet af sin tre måneder lange praktik hos firmaet:

”For et par år siden var de fire i firmaet. I dag er vi 30, og jeg sidder på kontor sammen med 25 af dem her i Aarhus. Det er spændende at være en del af så vild en udvikling, og der er masser af energi i at være midt i et iværksættermiljø”, siger Stine Hørning Hansen med entusiasme i øjnene og runder af:

”Mange af de arbejdsopgaver, jeg løser i dag, foregår online i samarbejde med vores kunder. Og der har jeg en fordel, fordi jeg er blevet så vant til at kommunikere, holde møder og samarbejde online i løbet af min uddannelse, at det er helt naturligt for mig”.

Stine Hørning Hansen var i praktik hos DigitalGuest fra januar til marts-måned i år. Efterfølgende blev hun ansat i en 30-timers stilling om ugen, og så snart hun er færdig med sin uddannelse sidst i juni, bliver hun ansat på fuld tid.

Fakta
Navn: Stine Hørning Hansen
Alder: 27 år
Baggrund: Født og opvokset i Herning, bor i Aarhus
Uddannelse: Online-Serviceøkonom med fokus på Travelguide Management
Job: Customer Success Manager hos DigitalGuest

Hjalp denne side dig?