Del siden
 
       

Markedsføringsøkonom-studerende sætter krudt på markedsføringen af ABC Beach Party

26-årige Lennie Dalbjørn fra Randers læser til markedsføringsøkonom på Erhvervsakademi Dania. Han har brugt sin praktik hos Radio ABC til at udvikle et nyt visuelt udtryk og markedsføre ABC Beach Party for Musikforeningen A Better Beach Party, som står bag ABC Beach Party.
Artiklen fortsætter under billedet
2025-05-19
Erhvervsakademi Dania
/nyheder-og-presse/nyheder/markedsfoeringsoekonom-studerende-saetter-krudt-paa-markedsfoeringen-af-abc-beach-party/

10.000 gæster er på plads, når der bliver afholdt Beach Party på Grenå strand. Og de kommer alle sammen med en forventning om en god fest. Men selvom endags-festivalen efterhånden er blevet en institution i sig selv, skal den stadigvæk markedsføres over for gæster og samarbejdspartnere:

”Jeg fik et tip fra vores praktikvejleder, som fortalte mig, at Radio ABC søgte en praktikant, og jeg vidste med det samme, at det ville jeg gerne. For det første er det spændende at arbejde med markedsføring i praksis, og desuden har jeg selv været til Beach Party. Derfor er det en megafed opgave at få lov til at markedsføre festivalen”, siger Lennie Dalbjørn.

Frie tøjler og god sparring
Lennie er i gang med det fjerde semester på markedsføringsøkonom-uddannelsen, og han var i praktik hos Radio ABC fra starten af januar til midt i april. Efterfølgende er Lennie blevet ansat som studentermedhjælper, og han knokler lige nu for at gøre alt klar til Beach Party den 12. juli:

”På forhånd vidste jeg, at jeg skulle arbejde med det visuelle udtryk for Beach Party. Og jeg har blandt andet arbejdet med SoMe-opslag, kæmpe bannere, plakater og roll ups. En af opgaverne har været at integrere partnerskaberne i vores materiale. På den måde hjælper vi vores partnere med at blive set og bemærket”, forklarer Lennie Dalbjørn og fortsætter:

På forhånd vidste jeg, at jeg skulle arbejde med det visuelle udtryk for Beach Party. Og jeg har blandt andet arbejdet med SoMe-opslag, kæmpe bannere, plakater og roll ups. En af opgaverne har været at integrere partnerskaberne i vores materiale. På den måde hjælper vi vores partnere med at blive set og bemærket.

Lennie Dalbjørn, markedsføringsøkonom-studerende

Bare det at være her har været det bedste
Mange af de ting Lennie har lært markedsføringsøkonom-uddannelsen, bruger han helt konkret i sit arbejde for Radio ABC:

”Jeg har lært meget om kundesegmenter, hvordan man læser/afkoder en reklame, og forskellige modeller for, hvordan man udvikler succesfuld kommunikation. Det har givet mig en vigtig ballast og en bevidsthed om, hvad og hvordan jeg kommunikerer, og hvad målgruppen skal have ud af det”, pointerer Lennie Dalbjørn.

Bare det at være her har været det bedste. For her er alle kreative, og jeg har været i et udviklingsmiljø, hvor der har været fart på. Så jeg har lært en masse på mange forskellige måder, og så har jeg fået tillid og ansvar, og det har været vigtigt.

Lennie Dalbjørn, markedsføringsøkonom-studerende

Samtidig med at Lennie har taget meget med sig fra sin uddannelse, har han også fået meget med sig fra sit praktikophold:

”Bare det at være her har været det bedste. For her er alle kreative, og jeg har været i et udvik-lingsmiljø, hvor der har været fart på. Så jeg har lært en masse på mange forskellige måder, og så har jeg fået tillid og ansvar, og det har været vigtigt”, slutter Lennie Dalbjørn med et smil.

Han viser, at han gerne vil
Det er Henrik Henneberg, eventmanager hos Radio ABC-gruppen, der har været Lennies praktikvejleder og sparringspartner. Han havde i første omgang sagt ’nej tak’, til en praktikant på grund af travlhed, men sagde alligevel ’ja tak’ til et møde med Lennie:

”Lennie kan både noget med grafik og markedsføring, så det var interessant for os. Han forstår selv at løbe med bolden, han sparrer med alle i huset, der er ikke langt fra idé til handling, og så viser han, at han gerne vil. Det er afgørende, og det er derfor, at vi nu har tilknyttet ham som studentermedhjælper”, understreger Henrik Henneberg.

Læs mere om ABC Beach Party her: https://beachparty.dk/

Fakta
Markedsføringsøkonom-uddannelsen er en 2-årig kortere videregående uddannelsen med tre måneders SU-berettiget praktik.

Undervisningen veksler mellem teoretisk viden og praktiske projekter, hvor både kreative og akademiske fag indgår. Og gennem uddannelsen udvikler du en bred vifte af kompetencer og viden inden for visuel markedsføring, som klæder dig på til et job inden for området.

Du vil på uddannelsen blandt andet få undervisning inden for projektledelse, økonomi, international markedsføring, erhvervsret, salg og kommunikation.

Hjalp denne side dig?