Del siden
 
       
 

Bæredygtig branding 5 ECTS

Akademimodulet branding i praksis 5 ECTS fra akademiuddannelsen i kommunikation og formidling

Alle ved, at greenwashing er skidt. Men de færreste ved, hvad de skal sætte i stedet og ender derfor med at tie om virksomhedens resultater. Målet med kurset er via de bedste aktuelle eksempler at vise en veldokumenteret vej for, hvordan man får maksimal brandværdi ud af sine bæredygtighedstiltag.

Faget baserer sig på en unik analyse af lokale, nationale og internationale virksomheder, som er lykkes med at bygge overbevisende fortællinger med afsæt i bæredygtige resultater.

Indhold

  • Dag 1 (online)

    Introduktion til bæredygtighedskommunikation og branding:

    • Grundlæggende koncepter inden for branding og bæredygtighed
    • Eksempler på virksomheder, der har opnået succes med bæredygtighedsbranding
    • Diskussion af udfordringer som greenwashing og greenhushing
  • Dag 2 (fysisk)

    Opbygning af brandingstrategi og brug af storytelling:

    • Identifikation af virksomhedens bæredygtighedsværdier
    • Udarbejdelse af brandkarakter og dens betydning
    • Workshop: Design af en brandingstrategi baseret på egen virksomhed

     

  • Dag 3 (fysisk)

    lementering og anvendelse i praksis:

    • Hvordan integreres brandingstrategier i SoMe og markedsføringsplaner
    • Praktiske øvelser: Udarbejdelse af storytelling baseret på bæredygtige resultater
    • Eksempler fra analyser af succesfulde kampagnermheden.
  • Dag 4 (online)

    Evaluering og fremtidige muligheder:

    • Analyse og vurdering af brandingstrategiers effektivitet
    • Diskussion af lovgivning og standarder relateret til bæredygtighedskommunikation
    • Workshop: Præsentation og feedback på udviklede strategier

Planlagte hold og tilmelding

Bæredygtig branding (Branding i praksis)

Kommunikation og formidling
Randers SØ
Dagundervisning
09:00-15:30
Start:
27.05.2025

>
Slut:
03.07.2025
Tilmeld

8500 kr

Mødedatoer:

27.05 + 10.06 + 11.06 + 24.06

Eksamen:

Mundtlig 03.07.2025

Tilmeldingsfrist:

06.05.2025

Tirsdag d. 27. maj 2025: Online undervisning
Tirsdag d. 10. juni 2025: Fysisk undervisning i Randers
Onsdag d. 11. juni 2025: Fysisk undervisning i Randers
Tirsdag d. 24. juni 2025: Online undervisning

Kontakt Rikke Norup Lerche med praktiske spørgsmål Eller
kontakt Pernille Lindkvist Malloul med fagligt relaterede spørgsmål

Når du har gennemført forløbet, kan du

  • Håndtere brandingprojekter med fokus på bæredygtighedskommunikation fra strategi til eksekvering
  • Skabe sammenhæng mellem branding- og markedsføringsstrategier
  • Navigere i lovgivning og standarder inden for bæredygtighedskommunikation

Undervisere med praktisk erfaring

 

De primære undervisere på kurset er Klaus Ulrik Mortensen og Christian Rasmussen.

Klaus Ulrik Mortensen rådgiver virksomheder og offentlige aktører om grøn og digital omstilling. Forankret i dyb viden om bæredygtighed og digital teknologi fokuserer han på snitfladen mellem kommunikation og forretningsudvikling. 

Klaus har i samarbejde med Dansk Industri undervist en lang række virksomheder i bæredygtighedskommunikation. Han underviser aktuelt på Kommunikationsuddannelsen på DMJX i bæredygtighedskommunikation og databaseret dokumentation. Han arbejder sideløbende på digitale værktøjer, som kan styrke virksomhedernes ESG-rapportering. 

 

Christian Rasmussen faciliterer effektiv grøn innovation og teknologiudvikling hos produktionsvirksomheder.

Christian har etableret Danmarks første bæredygtigheds baseline for industrien i et partnerskab mellem Akademiet for Tekniske Videnskaber og Industriens Fond. Han medbringer værktøjer inden for innovationsledelse og udvikling af bæredygtige produkter fra Institute for Manufacturing Cambridge og DTU. 

Fra Grundfos og Sintex har Christian stor praktisk erfaring med at finde det rigtige værktøj frem og få innovationsteamet til at arbejde effektivt.

Kontakt og information

Chefkonsulent
Dania Erhverv
Studiesekretær
Dania Erhverv

Hjalp denne side dig?