Akademimodulet branding i praksis 5 ECTS fra akademiuddannelsen i kommunikation og formidling
Alle ved, at greenwashing er skidt. Men de færreste ved, hvad de skal sætte i stedet og ender derfor med at tie om virksomhedens resultater. Målet med kurset er via de bedste aktuelle eksempler at vise en veldokumenteret vej for, hvordan man får maksimal brandværdi ud af sine bæredygtighedstiltag.
Faget baserer sig på en unik analyse af lokale, nationale og internationale virksomheder, som er lykkes med at bygge overbevisende fortællinger med afsæt i bæredygtige resultater.
Introduktion til bæredygtighedskommunikation og branding:
Opbygning af brandingstrategi og brug af storytelling:
lementering og anvendelse i praksis:
Evaluering og fremtidige muligheder:
Tirsdag d. 27. maj 2025: Online undervisning
Tirsdag d. 10. juni 2025: Fysisk undervisning i Randers
Onsdag d. 11. juni 2025: Fysisk undervisning i Randers
Tirsdag d. 24. juni 2025: Online undervisning
De primære undervisere på kurset er Klaus Ulrik Mortensen og Christian Rasmussen.
Klaus Ulrik Mortensen rådgiver virksomheder og offentlige aktører om grøn og digital omstilling. Forankret i dyb viden om bæredygtighed og digital teknologi fokuserer han på snitfladen mellem kommunikation og forretningsudvikling.
Klaus har i samarbejde med Dansk Industri undervist en lang række virksomheder i bæredygtighedskommunikation. Han underviser aktuelt på Kommunikationsuddannelsen på DMJX i bæredygtighedskommunikation og databaseret dokumentation. Han arbejder sideløbende på digitale værktøjer, som kan styrke virksomhedernes ESG-rapportering.
Christian Rasmussen faciliterer effektiv grøn innovation og teknologiudvikling hos produktionsvirksomheder.
Christian har etableret Danmarks første bæredygtigheds baseline for industrien i et partnerskab mellem Akademiet for Tekniske Videnskaber og Industriens Fond. Han medbringer værktøjer inden for innovationsledelse og udvikling af bæredygtige produkter fra Institute for Manufacturing Cambridge og DTU.
Fra Grundfos og Sintex har Christian stor praktisk erfaring med at finde det rigtige værktøj frem og få innovationsteamet til at arbejde effektivt.
Hjalp denne side dig?