Del siden
 
       

Designmanual

Denne designmanual skal sikre, at Erhvervsakademi Dania har en sammenhængende visuel identitet og benytter et ”kvalitetspræget og funktionelt” fælles design.

Det er vigtigt, at Erhvervsakademi Dania er tydelig afsender på alt, der bliver produceret fra os, da det styrker vores kendskab.

Det er uanset, om det kommer fra administrationen, de enkelte campusser, international afdeling, Dania Erhverv, optometri eller andre.

Manualen skal være med til at sikre et ensartet udtryk i al kommunikation såvel internt som eksternt.

Designmanualen indeholder retningslinjer og eksempler på diverse materialer.

Kommunikations- og marketingafdelingen skal altid involveres, hvis materialet skal bruges til ekstern kommunikation og markedsføring.

Det er med til at sikre, at den visuelle identitet fremtræder tydelig og korrekt i det endelige resultat.

Principper på sociale medier

Den røde farve med hvidt logo anvendes som profilbillede på alle vores SoMe-sider. Den røde baggrund anvendes, da farven skaber opmærksomhed og skiller sig ud.

Mange i vores målgruppe bruger mobilen til at tjekke sociale medier, og derfor har vi valgt at anvende en logo-variant, hvor der kun står ’Dania’, eftersom ’Erhvervsakademi’ dermed ville komme til at se meget småt ud. Det gør også, at 'Dania' kan skrives endnu større.

Derudover står hele vores navn på de pågældende SoMe-sider, når målgruppen ser et opslag, og dermed får vi gjort opmærksom på hele vores navn.

Her SKAL der stå ’Erhvervsakademi Dania’ eller Erhvervsakademi Dania + navnet adskilt via en bindestreg som fx ’Erhvervsakademi Dania – Hobro’.

På vores internationale sider skal der stå ’Dania Academy’.

  • Farver

    Farvekoder i CMYK:

    Rød: CMYK-farve-kode: C:13/ M:100/ Y:84/ K:4

    Grå: CMYK-farve-kode: C:60/ M:48/ Y:44/ K:34

     

    Farvekode i RGB:

    Rød: R:202 / G:20 / B:42

    Grå: R:94 / G:97 / B:100

     

    Farvekoder i Pantone:

    Rød: Pantone 200C

    Grå: Pantone 431C

  • Logo

    Logoet består af henholdsvis teksten ’Dania’ og ’Erhvervsakademi’, hvor ’Dania’ altid står øverst med ’Erhvervsakademi’ nedenunder.

    Tidligere har logoet bestået af ’Dania’ øverst med ’Erhvervsakademi Dania’ nedenunder, men er blevet optimeret, så det er up-to-date i forhold til de forskellige platforme, hvor det anvendes som fx SoMe.

    Udfordringen har nemlig været, at det i flere tilfælde har været svært at læse, hvad der står for neden, når logoet er blevet brugt i mindre udgaver, som fx når det læses fra mobilen.

    Derudover er det redundant at skrive ’Dania’ to gange, og desuden giver den nuværende version plads til, at ’Erhvervsakademi’ kan stå med en større skrift, når der ikke skal stå ’Erhvervsakademi Dania’ på én linje.

    Download logo her

  • Typografi

    Font:

    Trykte medier: Calibri  (Ikke mindre end str. 8 pkt.)

    Web: Helvetica Neue Black

     

    Logo:

    ERHVERVSAKADEMI

    Font: Frutiger 55 Roman

  • Diverse materialer

    Brevlinje: Streg og logo i bunden - se eksempel her

    Powerpoint: Streg og logo i bunden - se eksempel her

    Annoncer: Logo og hjemmesideadresse skal være tydelig. Alle trykte annoncer skal godkendes af kommunikations- og marketingafdelingen
    - se eksempel her

    Flag: Røde med hvidt logo

    Dania kort - oversigt over vores uddannelser - se eksempel her

    Mailsignatur indeholder: Navn, titel, adresse, telefonnummer, mail og link til eaDania.dk
    - se eksempel her

    Visitkort: Rødt med hvid tekst og logo
    - se eksempel her

    Wayfinding/skiltning: Holdes hvis muligt i vores røde farve med hvidt logo.

    Video og film: Undertekster og logo
    - se eksempel her

    Størrelse på billeder:
    Moodlerooms: 1381 x 500 px
    Dania Intranet: 1620 x 903 px

    Sociale Medier: Tydelig afsender – hvis det er Erhvervsakademi Dania, der er afsender, skal billedkvaliteten være i orden.

    - upolitisk holdning i udtalelser på sociale medier

Hjalp denne side dig?