Designmanual
Denne designmanual skal sikre, at Erhvervsakademi Dania har en sammenhængende visuel identitet og benytter et ”kvalitetspræget og funktionelt” fælles design.
Det er vigtigt, at Erhvervsakademi Dania er tydelig afsender på alt, der bliver produceret fra os, da det styrker vores kendskab.
Det er uanset, om det kommer fra administrationen, de enkelte campusser, international afdeling, Dania Erhverv, optometri eller andre.
Manualen skal være med til at sikre et ensartet udtryk i al kommunikation såvel internt som eksternt.
Designmanualen indeholder retningslinjer og eksempler på diverse materialer.
Kommunikations- og marketingafdelingen skal altid involveres, hvis materialet skal bruges til ekstern kommunikation og markedsføring.
Det er med til at sikre, at den visuelle identitet fremtræder tydelig og korrekt i det endelige resultat.
Principper på sociale medier
Den røde farve med hvidt logo anvendes som profilbillede på alle vores SoMe-sider. Den røde baggrund anvendes, da farven skaber opmærksomhed og skiller sig ud.
Mange i vores målgruppe bruger mobilen til at tjekke sociale medier, og derfor har vi valgt at anvende en logo-variant, hvor der kun står ’Dania’, eftersom ’Erhvervsakademi’ dermed ville komme til at se meget småt ud. Det gør også, at 'Dania' kan skrives endnu større.
Derudover står hele vores navn på de pågældende SoMe-sider, når målgruppen ser et opslag, og dermed får vi gjort opmærksom på hele vores navn.
Her SKAL der stå ’Erhvervsakademi Dania’ eller Erhvervsakademi Dania + navnet adskilt via en bindestreg som fx ’Erhvervsakademi Dania – Hobro’.
På vores internationale sider skal der stå ’Dania Academy’.
Farvekoder i CMYK:
Rød: CMYK-farve-kode: C:13/ M:100/ Y:84/ K:4
Grå: CMYK-farve-kode: C:60/ M:48/ Y:44/ K:34
Farvekode i RGB:
Rød: R:202 / G:20 / B:42
Grå: R:94 / G:97 / B:100
Farvekoder i Pantone:
Rød: Pantone 200C
Grå: Pantone 431C
Logoet består af henholdsvis teksten ’Dania’ og ’Erhvervsakademi’, hvor ’Dania’ altid står øverst med ’Erhvervsakademi’ nedenunder.
Tidligere har logoet bestået af ’Dania’ øverst med ’Erhvervsakademi Dania’ nedenunder, men er blevet optimeret, så det er up-to-date i forhold til de forskellige platforme, hvor det anvendes som fx SoMe.
Udfordringen har nemlig været, at det i flere tilfælde har været svært at læse, hvad der står for neden, når logoet er blevet brugt i mindre udgaver, som fx når det læses fra mobilen.
Derudover er det redundant at skrive ’Dania’ to gange, og desuden giver den nuværende version plads til, at ’Erhvervsakademi’ kan stå med en større skrift, når der ikke skal stå ’Erhvervsakademi Dania’ på én linje.
Font:
Trykte medier: Calibri (Ikke mindre end str. 8 pkt.)
Web: Helvetica Neue Black
Logo:
ERHVERVSAKADEMI
Font: Frutiger 55 Roman
Brevlinje: Streg og logo i bunden - se eksempel her
Powerpoint: Streg og logo i bunden - se eksempel her
Annoncer: Logo og hjemmesideadresse skal være tydelig. Alle trykte annoncer skal godkendes af kommunikations- og marketingafdelingen
- se eksempel her
Flag: Røde med hvidt logo
Dania kort - oversigt over vores uddannelser - se eksempel her
Mailsignatur indeholder: Navn, titel, adresse, telefonnummer, mail og link til eaDania.dk
- se eksempel her
Visitkort: Rødt med hvid tekst og logo
- se eksempel her
Wayfinding/skiltning: Holdes hvis muligt i vores røde farve med hvidt logo.
Video og film: Undertekster og logo
- se eksempel her
Størrelse på billeder:
Moodlerooms: 1381 x 500 px
Dania Intranet: 1620 x 903 px
Sociale Medier: Tydelig afsender – hvis det er Erhvervsakademi Dania, der er afsender, skal billedkvaliteten være i orden.
- upolitisk holdning i udtalelser på sociale medier
Hjalp denne side dig?