Camille er 33 år, bor i Rødkærsbro og hun studerer til service- og oplevelsesøkonom online. Hun bliver færdig med sin uddannelse i sommeren 2025, og hun var fra starten af januar til slutningen af marts i praktik hos Rocket Padel:
”Jeg havde faktisk aldrig spillet padel, før jeg startede i praktik. Og det var sådan set heller ikke ’padel-delen’, der tændte mig ved stedet. Det var alt det udenom. Her er en café, her er plads til, at man kan holde store arrangementer, fødselsdage og polterabender og i det hele taget kombinere det at være aktiv med noget socialt og hyggeligt”, pointerer Camille Andersen Mørk.
Hvordan fylder vi 8.00 til 14.00 ud?
Det med at være aktiv er ikke helt fremmed for Camille, der i fem år har dyrket OCR-løb (avanceret forhindringsløb) på eliteplan. Så hun er også bevidst om, at de fysiske rammer betyder meget i forhold til at tiltrække og fastholde medlemmer til en sportsgren:
”Padel-centeret er kun et år gammelt, så alt her er nyt og lækkert. Men det er stadigvæk en sportsgren, som er ret ny. Derfor har en af mine opgaver været, at vi skal opbygge kendskabet til både sporten og selvfølgelig Rocket Padel specifikt”, forklarer Camille Andersen Mørk.
Det er stadigvæk en sportsgren, som er ret ny. Derfor har en af mine opgaver været, at vi skal opbygge kendskabet til både sporten og selvfølgelig Rocket Padel specifikt
Camille Andersen Mørk, service- og oplevelsesøkonom online studerende
Rocket Padel er udfordret af, at der i formiddagstimerne på hverdage er få gæster i centeret. Spillerne er nemlig typisk på arbejde eller i skole på det tidspunkt:
”Jeg har i min praktik forsøgt at finde svar på hvordan vi kunne øge belægningen i timerne mellem kl. 8.00 til 14.00. Hvem har tid til at spille padel i dette tidsrum, og hvordan aktiverer vi dem?”, reflekterer Camille Andersen Mørk.
En finger med i spillet på alle niveauer
Camille har arbejdet med målgruppe-analyser, segmentering, spørgeskemaundersøgelser og SoMe på sin uddannelse, og det er noget hun kunne bruge i sin praktik. Hun fokuserede nemlig på at udvide og aktivere senior-segmentet, og det blev en stor del af hendes daglige arbejde. Men hvordan gør man det:
Det bedste ved mit praktikophold har været, at jeg både har arbejdet med konkrete opgaver, og at jeg har fået lov til at have en finger med i spillet på alle niveauer. Det har jeg lært meget af.
Camille Andersen Mørk, service- og oplevelsesøkonom online studerende
”Seniorer bruger ikke de sociale medier i særligt stort omfang. Derfor blev det nærmest ’manuel’ kommunikation, hvor vi blandt andet tog fysisk fat i Sundhedshuset og andre, der kunne hjælpe os med at kommunikere, vores tilbud om senior padel bredere ud. Vi har heldigvis allerede en del seniorer, der spiller her om formiddagen mandag og onsdag, og vi har udvidet med en ekstra turnering fredag formiddag ”, siger Camille Andersen Mørk og fortsætter:
”Det bedste ved mit praktikophold har været, at jeg både har arbejdet med konkrete opgaver, og at jeg har fået lov til at have en finger med i spillet på alle niveauer. Det har jeg lært meget af. Jeg har fra dag et følt mig som en integreret del af holdet, og har fået lov til at føre mange af mine idéer ud i livet”.
Et naturligt godt drev og en god energi
Thomas Kristensen, Club Manager hos Rocket Padel i Viborg, har været meget glad for at have Camille i praktik. Ikke mindst Camilles energi, menneskeforståelse og initiativer, er noget af det Thomas fremhæver som vigtige egenskaber i et samarbejde, som udviklede sig til at blive rigtig godt:
”Vi er et dynamisk miljø, hvor vi opnår de bedste resultater, med en god ’team effort’. Camille har været god til at tage styringen på projekter, hun har været god til at arbejde med alle målgrupper og hun forstår at skabe relationer og et godt miljø på og udenfor banen”, understreger Thomas Kristensen.
Med aktive spillere i aldersgruppen fra 8 til 88 år kræver det meget forskelligt at give alle de besøgende en god oplevelse med sig hjem fra Rocket Padel. Men fordi Camille både er bevidst om, hvordan hun skal omgås mennesker og samtidig er serviceorienteret, er hun lykkes med at opbygge relationer, der er med til at gøre det sjovt for Rocket Padels gæster at besøge centeret.
Fakta
Service- og oplevelsesøkonom uddannelsen online er en to-årig kort videregående uddannelse med tre måneders SU-berettiget praktik.
Service- og oplevelsesøkonom-uddannelsen med fokus på Travelguide Management kombinerer teori og praktik. Du får mange grundlæggende færdigheder og kompentencer, og vores undervisere sørger for at undervisningen hele tiden tager udgangspunkt i og har fokus på Travelguide Management - blandt andet ved at inddrage erhvervslivet og cases.
Undervisningen foregår altid online, så du også har mulighed for at følge undervisningen fra udlandet. Vær opmærksom på, at undervisningen er tilrettelagt ud fra dansk tid, og skal følges live meget af tiden.
På fjerde og sidste semester skal du i praktik, og selvom du læser en digital uddannelse, så skal praktikken stadig foregå fysisk. Efter praktikken mangler du kun den afsluttende opgave.