Del siden
 
       

Randers-studerende hjælper ny restaurant med udvikling

EU-projekt bringer markedsførings-studerende og Restaurant Sylt sammen om at skabe vækst og udvikling i et win-win-samarbejde for begge
Artiklen fortsætter under billedet Restaurantindehaver Anders Larsen og markedsføringsøkonomstuderende Marko Bubalo foran indgangen til køkkenet i Restaurant Sylt.
2021-02-04
Erhvervsakademi Dania
/nyheder-og-presse/nyheder/randers-studerende-hjaelper-ny-restaurant-med-udvikling/

Lad studerende blive klogere ved at hjælpe dig med at udvikle din virksomhed.
Helt gratis.

Det kunne Anders Larsen ikke kunne sige nej til. Han ejer Restaurant Sylt i Aarhus, og tilbuddet kom fra Erhvervsakademi Dania i Randers.

”Det vil jeg gerne lægge virksomhed til. Det gik godt med restauranten, men ved at få hjælp af de studerende kunne den komme til at køre endnu bedre, samtidig med at de studerende lærte at bruge deres viden på en ny måde. Det var en win-win-situation,” smiler Anders Larsen, der startede restauranten i januar 2020.

Artiklen fortsætter under billedet Indehaveren af restaurant Sylt Anders Larsen storsmilende iført hvid t-shirt og sort kasket i en port ud mod Mejlgade i Aarhus. Anders Larsen har været glad for samarbejdet med Erhvervsakademi Danias studerende om udvikling af restaurant Sylt på Mejlgade i Aarhus.

Teori omsat til praksis
Samarbejdet er en del af Scandinavian Growth Creators. 1.050 studerende og 225 virksomheder vil i løbet af tre år deltage i projektet, og målet er at skabe 42 nye jobs samtidig med at udvikle studerendes kompetencer i at arbejde innovativt og entreprenørielt.

For 22-årige Marko Bubalo har det været en lærerig oplevelse ved siden af markedsføringsøkonom-studiet på engelsk i Randers.

Artiklen fortsætter under billedet Markedsføringsøkonomstuderende Marko Bubalo står midt på Mejlgade i Aarhus og læner sig op ad et skilt, mens han storsmiler ind i kameraet. Projektet har givet Marko Bubalo mulighed for at omsætte sin viden fra markedsføringsøkonom-uddannelsen til praksis, og det har den 22-årige studerende været begejstret for.

”Jeg meldte mig til for at få en idé om, hvad jeg egentlig kan med min uddannelse inden jeg skal i praktik om et halvt år. Det har jeg fået, og min teori er blevet omsat til praksis. Vi har nærmest været et lille selvstændigt udviklings- og marketingbureau,” forklarer Marko.

Udover undervisning i at arbejde entreprenant og innovativt har han sammen med sin gruppe været til flere møder med Anders Larsen, som resulterede i blandet andet designforslag til logo, skiltning, hjemmeside, promovering og en guide til sociale medier.

 

”Den guide er skidegod, og jeg får meget gavn af den, når samarbejdet slutter, da både min samarbejdspartner og jeg er virkelig dårlige til sociale medier,” smiler Anders Larsen.

Corona laver bøvl
En del af projektet gik på at lave analyser af kundetyperne, men det er udskudt på ubestemt tid, da restauranten blev tvunget til at lukke på grund af udbruddet af corona.

 

Artiklen fortsætter under billedet Restaurantindehaver Anders Larsen og markedsføringsøkonomstuderende Marko Bubalo står foran indgangen til Restaurant Sylt i Aarhus, mens de smiler til kameraet. Take-away er hovedfokus i øjeblikket i restauranten og i samarbejdet med at udvikle restauranten

Til gengæld havde de studerende haft et kort kig på take-away som mulig forretningsudvikling, og det arbejde blev intensiveret med blandt andet flyers, opdateringer på hjemmeside og sociale medier.

”Nu giver ideer som fx indretningsarkitekt på besøg ikke så meget mening, og meget af arbejdet er sat ned i tempo. Derfor vil vi gerne forlænge samarbejdet for at kunne se resultater af vores arbejde, og det må vi med 99 procent sandsynlighed,” siger Marko Bubalo glad.

Men det er ikke kun resultater, som tæller i forhold til projektet. Undervejs er begge samarbejdspartnere kommet til at holde af hinanden.

Artiklen fortsætter under billedet Foto fra Mejlgade i Aarhus med et skilt til Restaurant Sylt i forgrunden og to mænd i baggrunden, der taler sammen ved indgangen til en port. Mændene er restaurantindehaver Anders Larsen og markedsføringsøkonomstuderende Marko Bubalo. Projektet har givet mere end bare faglig viden, oplever Marko, der håber det bedste for samarbejdspartneren.

”Jeg vil virkelig gerne se restauranten og Anders (Larsen, red.) få succes, for han er en dygtig og behagelig person, der vil lave god mad og driver forretning på en nærværende måde. Jeg håber det bedste,” fortæller Marko Bubalo.

Projektet Scandinavian Growth Creators er støttet af Interreg.

Læs også: Nyt talentforløb skal skabe udvikling i virksomheder

Hjalp denne side dig?