Del siden
 
       

Studerende skal lokke flere unge til wellness i Polen

Silkeborg-studerende skal finde måder at tiltrække en yngre målgruppe til wellnesshotel i Polen for Sørens Rejser
Artiklen fortsætter under billedet Hotel værelse i Polen med håndklæder liggende klar på den nyredte seng
2024-04-15
Erhvervsakademi Dania
https://eadania.dk/nyheder-og-presse/nyheder/studerende-skal-lokke-flere-unge-til-wellness-i-polen/

42 handelsøkonom-studerende fra Erhvervsakademi Dania i Silkeborg sætter på mandag næsen mod Polen. Her skal de i fem dage arbejde med at lokke en yngre målgruppe til et wellnesshotel, som den lokale virksomhed Sørens Rejser fra Kjellerup har haft rejser til i over 15 år.

Målet er at finde en vinkel, så unge som de studerende selv får lyst til at rejse på wellnesstur til Polen.

Artiklen fortsætter under billedet Kathrine Fræer til venstre og Louise undersøger markedet inden caseuge i Polen Kathrine Fræer til venstre og Louise undersøger markedet inden caseuge i Polen

- Busrejser er for det voksne publikum, og det er svært at sælge til de unge. Men de unge, som faktisk tager på rejsen, synes, det er en fed tur, forklarer direktør for Sørens Rejser, Lars Hansen.

Trivsel og læring i ét
Midlerne til turen kommer fra dels de studerende og dels den store pulje, som Folketinget har tildelt de videregående uddannelser for at øge de studerendes trivsel efter corona-nedlukningen.

Det synes Kathrine Fræer fra Silkeborg, der går på studiet, er ramt helt rigtigt at bruge på turen.

Artiklen fortsætter under billedet Kathrine Fæer, handelsøkonom studerende, står på gangen med sin computer under armen ”Det er et super lækkert sted, vi skal hen og en fed mulighed for at lære mere om Polen som marked,” fortæller Kathrine Fræer fra Silkeborg, der studerer handelsøkonom på erhvervsakademiet. Foto: Anne-Mette Gyldenløv.

- Det er en fed mulighed og er helt sikkert trivselsfremmende. Det styrker det sociale på studiet, får os rystet sammen og samtidig er det tiltrængt at komme ud og opleve de ting, vi er blevet undervist i, fortæller 34-årige Kathrine Fræer, der læser handelsøkonom på 1. semester.

Som en rigtig virksomhed
Hun er meget begejstret for opgaven og turen, som allerede blev introduceret på første dag af studiet. Siden har de formet arbejdsgrupper til projektet, hvor nogle få arbejder hjemme fra campus, og de andre er ude i marken.

- Så man skal holde sig på god fod med dem hjemme, så man ikke bliver sendt ud på en dataindsamling på Lars Tyndskids mark. At have en hjemme og os ude. På den måde arbejder vi professionelt med opgaven, som var vi en virksomhed, forklarer Kathrine Fræer.

I Kjellerup glæder Lars Hansen sig til at høre, hvad turen har givet de unge. 

- Det bliver interessant at få de studerendes ideer og input, for hvordan kan vi fange de unge i 20erne og opefter? Samtidig har samarbejdet ikke krævet særlig meget af os, og Polen er et marked, vi gerne vil gøre mere ved, smiler Lars Hansen.

De studerende fra Erhvervsakademi Dania er afsted i fem dage og betaler selv en del af rejsen.

Hjalp denne side dig?