27-årige Mikkel Dockweiler Sørensen troede ikke sine egne øjne, da han på Black Friday kiggede på forsiden af spiludvikler-platformen Unity. Odin Inspector lå nummer 1.
Det værktøj, han sammen med to andre datamatikere fra Dania Games i Grenaa, har udviklet.
Unity findes på tre milliarder devices og er brugt af ekstremt mange spiludviklere over hele verden, så at ligge i toppen er stort.

”Det var fedt og bare sådan YES,” smiler Mikkel Dockweiler Sørensen fra Grenaa, der er spiludvikler og medejer af Sirenix.
Side-produkt blev vigtigst
Virksomheden holder til på Game Hub Scandinavia på den gamle GD-grund. Det er også her, værktøjet Odin Inspector er udviklet.

Det sorterer og grupperer data samt laver et visuelt overblik, så man som udvikler nemt selv kan finde rundt i de mange, mange data, som Unity er fuld af.
”Det betyder, at spiludviklere kan arbejde mere effektivt og gøre ting, som normalt er svære at gøre i Unity. Odin gør det nemt og løser et fundamentalt problem i spiludviklingen, som gør, at man kan fokusere på sin egen spilkode og få det bedste resultat undervejs,” forklarer Mikkel Dockweiler Sørensen.
Egentlig var målet for virksomheden at lave et 3D-værktøj, hvor første step var at skabe Odin. Da det viste sig at være en god forretning, er det nu det, som Mikkel og teamet udvikler mest på.
Næste mål: San Fransisco
Udover ham i Grenaa tæller virksomheden i dag også en anden tidligere datamatiker fra erhvervsakademiet samt en sælger og en videoproducent i USA. Netop USA er også stedet, hvor langt de fleste Odin-programmer er blevet solgt.
Derfor er det også stort, at firmaet i midten af marts skal på en af verdens største messer for spiludviklere, udgivere og distributører i San Fransisco, Game Developer Conference. Her skal de stå sammen med Unity, der har inviteret dem med.

”Det er første gang nogensinde, jeg skal til det, og jeg er meget spændt og glæder mig,” fortæller Mikkel Dockweiler Sørensen, som sammen med resten af holdet håber på at møde nye kunder til Grenaa-virksomheden.